Goed om te weten

Kan ik Fineezy koppelen aan mijn boekhouding? 

Een veel gestelde vraag. En we kunnen er kort over zijn. Het antwoord is nee. En dat heeft een reden. 

Fineezy is een tool die jou helpt te voorspellen, prognoses maken. En misschien wel helpt met budgetteren. Het gaat allemaal om het voorspellen van jouw toekomstige cashflow. En laten we eerlijk zijn. Voorspellen van je Cashflow is lastig. Dus kan een app al helemaal lastig voorspellen wat jij gaat doen met je geld. Het hangt samen met de activiteiten die je onderneemt en ook jouw emotie komt erbij kijken. Of je nou wil of niet. 

Vanuit je boekhouding zou je wel alle facturen kunnen koppelen. Maar onze ervaring leert dat veel ondernemers niet bij zijn met de boekhouding. Waardoor een koppeling geen nut heeft. En juist ook om deze reden is Fineezy onstaan. Om toch grip te krijgen op je geld, zonder bezig te moeten zijn met je boekhouding. Of je boekhouder achter de vodden te zitten.  

Maar ik heb al zo weinig tijd. Weer iets dat ik moet bijhouden!

We snappen dat je als ondernemer al weinig tijd hebt en denkt 'Maar moet ik dit dan ook nog erbij doen?' 

No worries. We hebben het invoeren super eezy gemaakt. Het meeste werkt lijkt te zitten in het invoeren van de uitgaven. Maar 95% hiervan vul je éénmalig in. En daarbij hoeft alles niet zo precies als met boekhouden. Omdat het gaat over voorspellen van je geldstroom. Trouwens, heel eerlijk, er is niets mis met het handmatig invullen van je uitgaven. Het is voor veel ondernemers een eye-opener. Want je ziet waar je geld heen gaat. Iets dat we zijn kwijtgeraakt met al die automatisering. Fineezy is misschien wel een old-skool portemonnee in een modern jasje. 

Dus... ready?

Zet je telefoon op stil en meldingen uit. Of beter nog. Leg 'm gewoon weg. De voorbereiding vraagt circa 1-2 uur van jouw tijd. En om er makkelijker doorheen te gaan, is hier vast een lijstje van wat je nodig hebt::

  1. Je omzet die tot nu toe ook echt betaald is. (vanaf januari dit jaar) 
    Dit zijn de facturen die nog open staan en klanten moeten betalen. Let op: dit is een bedrag exclusief BTW.
  2. Een overzicht van al je uitgaven. Vast en Variabel. Dit haal je uit je boekhouding en/of bankrekeningafschriften van het afgelopen jaar.  
  3. Ingerichte bankrekeningen. Fineezy laat je werken met minimaal 3 bankrekeningen. Het liefst 5. Zorg dat je deze rekeningen hebt voor je start met de tool. (lees vooral ook deze tip)
  4. En als laatste: We weten dat het lastig is. Maar start met een open mind. De tool is uniek. Je leert dingen, die je nog niet ergens anders hebt gezien. Vandaag is een nieuwe start, een nieuwe manier om geld beter voor je te laten werken. Het gaat over geld in de toekomst. Het gaat niet over boekhouden. Maar over het werken aan de gezondheid van jouw bedrijf.
    Denk simpel en laat aannames thuis. 

Veel succes! 

Veel van je vragen vind je terug in de kennisbank. Staat je vraag er niet tussen, stuur ons dan een berichtje en klik op het helpicoontje in de tool.