Ontvangsten en/of uitgaven toevoegen

Klik in de menubalk op 'vooruitkijken'. Je komt in het scherm waar je 2 tabbladen ziet. (Wanneer je start zie je hier verder nog niets staan) 

In deze velden ga je al je toekomstige inkomsten en uitgaven invullen, waarvan je weet dat ze gaan komen. Dat kan zijn op basis van facturen die je hebt verstuurd en ontvangen. Maar ook op basis van afspraken, offertes etc.  

Je anticipeert op wat komen gaat op basis van de acties die je onderneemt in je bedrijf waarvan je weet dat er geld binnen gaat komen of dat er geld uitgaat.


Een ontvangst of uitgave toe voegen: Klik links op de knop ‘toevoegen’. Maak een keuze voor 'ontvangst' of 'uitgave'. 
Vervolgens vul je het pop-up veld in. 

Referentie       : Typ je hier de naam in van je klant of de leverancier *
Bedrag             : Hier vul je het factuurbedrag inclusief de BTW in
Betaaldatum   : Vul hier de uiterste datum in waarop je klant moet betalen of jij je leverancier.
Herhaling         : Wanneer een betaling meerdere keren terugkomt, vul je hier in wat van toepassing is.

Bij referentie kun je zelf bepalen wat je hier invult. Heb je veel facturen en wil je niet per klant/leverancier alles invullen. Vul dan totaal bedragen in. Check dit artikel hoe je dat handig doet. 

Met de tool kijk je vooruit en vul je je verwachtingen in. Het hoeft dan ook niet op de cent nauwkeurig. Het gaat er met name om dat je leert vooruit te kijken en te voorspellen hoeveel geld je nodig hebt om alles te kunnen betalen en ook geld te reserveren. Dit doe je door een aanname te doen op je uitgaven en ontvangsten.

Wanneer je alles hebt ingevuld, zie je dit terug in je dashboard. Je ziet ook het effect op het verloop van je kostenrekening.