Wanneer je een transactie niet in het overzicht ziet

Het kan zijn dat je in het scherm 'Bijwerken' bij stap 2 (ontvangsten) en 3 (uitgaven) geen transacties ziet in het overzicht. Die wel op je bankrekening zijn bijgeschreven of afgeschreven. Grote kans dat je deze ontvangst of uitgave hebt ingevoerd met een betaaldatum na vandaag.

Check eerst over welke periode je de transacties aan het bijwerken bent. De periode zie je boven in het scherm. (zie de pijl)

In bovenstaand voorbeeld is de periode dat wordt bijgewerkt 26 augustus 2023 t/m 4 september 2023. 
Er is € 3.200 bijgeschreven op de ontvangsten rekening (zie rechts het saldoverschil). 
Maar in het overzicht staan 2 betalingen van € 150 en € 50. Er mist een bedrag van € 3.000. 
De verwachting was dat dit bedrag op 10 september zou worden bijgeschreven. En staat daarom niet in het overzicht. Die loopt t/m 4 september. 

Deze transactie kan je in dit scherm alsnog naar voren halen. Dit doe je op deze manier:

➡️Klik op 'Toevoegen' aan de rechterkant. 
➡️Vul bij referentie de naam in van de transactie die in de toekomst ligt.
➡️De transacties met dezelfde naam komen na voren. 

➡️Je krijgt een pop-up scherm met transacties met dezelfde naam. 
➡️Klik op de transactie die het betreft. In dit geval is dat Mastermind € 3.000 met datum 10 september 2023. 

Fineezy voegt dan deze transactie toe. En je ziet deze terug in het overzicht. De transactie is gelijk ook op 'betaald' gezet.

Het verschil is nu  nog € 200. En wanneer je de andere 2 transacties ook op betaald zet, is er geen verschil meer. Alle transacties zijn verwerkt.

Op dezelfde manier kun je dit ook bij stap 3 Uitgaven doen.